Σοκολάτα: πλούσια, κρεμώδης, νόστιμη…
Καθώς χαζεύετε ανέμελα σε ένα βιβλιοπωλείο, σκεπτόμενοι το επόμενο υπέροχο ανάγνωσμα, ένα διακριτικό αλλά αδιαμφησβήτητο άρωμα σοκολάτας αναδίδεται, αιχμαλωτίζοντας την προσοχή σας. Το λαχταριστό αυτό άρωμα σίγουρα δεν περνά απαρατήρητο, μπορεί όμως να επηρεάσει την αγοραστική μας συμπεριφορά; Μια μελέτη στο Ακαδημαϊκό Περιοδικό Περιβαλλοντικής Ψυχολογίας των ΗΠΑ (Journal of Environmental Psychology) υποδεικνύει ότι μπορεί.
Ερευνητές στα Πανεπιστήμια του Χάσελτ και της Αμβέρσας στο Βέλγιο πραγματοποίησαν διάχυση ενός αρώματος σοκολάτας σε ένα βιβλιοπωλείο για μια περίοδο 10 ημερών και παρατήρησαν τί επιρροή είχε το άρωμα στη συμπεριφορά των πελατών. Κατά τη διάρκεια των 10 αυτών ημερών, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η σοκολάτα επηρέασε θετικά τη διάθεση - προκαλώντας ευχαρίστηση και διέγερση στην πλειοψηφία των καταναλωτών - και τη συμπεριφορά τους στο να παραμένουν πιο πολύ στον χώρο και να εξετάζουν τα προϊόντα για περισσότερη ώρα. Τα ευρήματά τους έδειξαν επίσης ότι οι πελάτες είχαν 4 φορές περισσότερες πιθανότητες να αναζητήσουν ρομαντικά μυθιστορήματα και συνταγές μαγειρικής και 6 φορές περισσότερες πιθανότητες να τα αγοράσουν, ενώ γενικά το άρωμα σοκολάτας αποσπά την προσοχή όσων μπαίνουν σε ένα βιβλιοπωλείο με συγκεκριμένο σκοπό.
Η άνθηση που παρουσιάζει ο διαδικτυακός ανταγωνισμός τα τελευταία χρόνια έχει δυστυχώς αναγκάσει πολλά βιβλιοπωλεία να κλείσουν τα φυσικά τους καταστήματα λόγω της αδυναμίας τους να ανταγωνιστούν, οδηγώντας στην ανάγκη να δημιουργηθεί ένα σημείο διαφοράς για τους εναπομείναντες πωλητές λιανικής. Η χρήση του αισθητηριακού branding δημιουργεί ένα αντίκτυπο που η online διαφήμιση δε μπορεί να αναπαράγει. Η δυνατότητα της αίσθησης και της αλληλεπίδρασης με ένα βιβλίο πριν από την αγορά του δημιουργεί μια συναισθηματική σύνδεση και υπάρχει κάτι τόσο ανακουφιστικό στη μυρωδιά ενός βιβλίου.
Αν και η μελέτη αυτή διεξήχθη σε βιβλιοπωλείο, η επίδραση είναι εμφανής και σε άλλες επιχειρήσεις. Η σοκολάτα θα ήταν ένα υπέροχο άρωμα για ζαχαροπλαστεία, κάβες, καταστήματα με εσώρουχα και άλλα. Από προγενέστερη μελέτη έχει επίσης διαπιστωθεί ότι το άρωμα από μπισκότα σοκολάτας (chocolate chip cookies) είναι πιο πιθανό να ωθήσει τις γυναίκες να κάνουν μια παρορμητική αγορά ρούχων και πως τα χαλαρωτικά αρώματα, όπως η λεβάντα, μπορούν να μειώσουν τους καρδιακούς παλμούς των πελατών, να τους χαλαρώσουν και συνεπώς να αυξήσουν τις πιθανότητες να αγοράσουν κάτι χωρίς να το πολυσκεφτούν.
Οι έμποροι λιανικής που αναζητούν δημιουργικούς τρόπους, μπορούν να χρησιμοποιήσουν ευχάριστα και ατμοσφαιρικά αρώματα για να βελτιώσουν το εσωτερικό περιβάλλον των καταστημάτων τους, δίνοντας ώθηση στους καταναλωτές να τα εξερευνήσουν. Συμπεριλάβετε το scent marketing στην επιχείρησή σας και δελεάστε τους πελάτες σας με τα αρώματα Chocolate Chip Cookies, Choc Orange, Chocolate και Milk Chocolate της Air Aroma.